Nyheder fra foreningen

04-Juni-2019

Buk nedlagt på skydebanen

Ove Markussen var heldig at skyde en lille gaffelbuk søndag d. 2/6 kl 05.50, den blev skudt bag bane 3 på sportingbanen, han skød sidste år en 6 ender samme sted. Vi ønsker Ove tillykke med bukken.

29-Januar-2019

BESKED FRA KOKKEN

Kokken servere bøfsandwich første lørdag i februar og første lørdag i Marts, begge dage fra klokken 12.00

26-Januar-2019

Indkaldelse til Ordinær generalforsamling 2019

Indkaldelse til generalforsamling i Havndal Udbyneder Strandjagtforening

Der indkaldes hermed til generalforsamling torsdag d. 28. februar kl. 19.00 i klubhuset på Brunengevej 4 i Havndal.

Der vil blive serveret et måltid varm mad fra kl. 18.00, og dem der ønsker at deltage i dette, bedes melde sig til spisningen inden den 21. februar. Dette gøres på: Havndaljagtforening@gmail.com

Da der har været et forholdsmæssigt stort mandefald i skydeudvalget, samt folk der trækker sig fra bestyrelsen, er det vigtigt, at folk der er interesseret i disse poster møder op til generalforsamlingen, da der skal findes nye folk der kan besætte disse poster. hvis der ikke er frivillige til at passe foreningen risikerer vi at skulle skære kraftigt ned på foreningens aktiviteter.

1: Valg af dirigent

2: Aflæggelse af beretning om foreningens virke siden sidste ordinære generalforsamling

3: Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse

4: Indkomne forslag

4.1: Bestyrelsen foreslår at medlemmerne registrerer sig på foreningens hjemmeside med en e-mail adresse, så fremtidige indkaldelser til generalforsamling kan sendes digitalt.

5: Fastlæggelse af contingent

6: Valg af formand eller kasserer.

På valg er formanden Søren Hansen (modtager ikke genvalg)

7: Valg af bestyrelsesmedlemmer

På valg er: Rasmus Mejer
Visti Thomsen ( modtager ikke genvalg)
Peter Krogh Olsen

8: Valg af suppleanter

9: Valg af 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter

10: Bukkejagt

Der er samme regler for bukkejagten, som de tidligere år. 1 uge koster 350kr, buk koster 400, bastbuk eller knopbuk koster 1000kr i bøde. Alle skud skal rapporteres til Peter Olsen.

11: Eventuelt

Mvh bestyrelsen i Havndal Udbyneder Strandjagtforening

01-Oktober-2018

Resultater Klubmesterskab 2018

De heldige vindere af klubmestersakbet var:

Skeet A 100 duer: Carsten Laursen
Skeet B 50 duer: Per Dalby
OL-trap: Mikkel Hedegård
Nordisk trap: Finn Nielsen
Sporting: Finn Nielsen
Combi skydningen: Mikkel Hedegård

Stort tillykke til alle!

15-September-2018

Klubmesterskab / Sæson afslutning 2018

Så er vi igen på den tid af året, hvor vi skal lukke ned for vinteren.

Vi afholder derfor, som vi plejer, Klubmesterskab og Sæson afslutning Lørdag d. 29 september fra kl. 9.00 til 16.00.

Nordisk trap, 50 duer

OL Trap, 50 duer

Combi: Nordisk-trap 25 duer, OL-trap 25 duer, Skeet 25 duer, Sporting 42 duer. Det er første runde fra de 4 forskellige discipliner der tæller i denne.

Banen er selvfølgelig også åben for almenlig træning.

Som de tidligere år, laver kokken dejlig stor buffet, og der er fri øl, sodavand og kaffe hele dagen, for den nette sum af 130 dkr.

Menuen vil bestå af:

Sild m/karrysalat, fiskefilet, Æg og rejer, Sylte med tilbehør, Tarteletter, Lun leverpostej, frikadeller med surt, spegepølse, rullepølse, roastbeef og ost, og til sidst en kage.

15-September-2018

Efterårs jagter 2018

Jagttiderne for efterårsjagterne er tilføjet I menuen

22-August-2018

Arbejdsaften den 30/8-2018

Hej alle, vi fik for ca. 4 år siden fældet en masse træ I skoven ved sportingbanen, de penge vi fik for træet, blev bla. brugt på en masse nye træer til vildtet. De træer er nu ved at blive kvalt I birketræer. Vi kunne derfor godt bruge nogle extra hænder og ørnenæb og motorsave Torsdag den 30/8-18 fra kl. 18.30 og et par timer frem, så vi kan få fjernet en del af de birketræer, så de gode træer og buske har en chance for at overleve. Så giver foreningen en sodavand/øl og et stykke kage når vi er færdige. Hvis I ønsker at deltage så send en sms til Visti på 51849666.

22-August-2018

DM i Skeet i Holstebro

Den 18 og 19 August havde vi 5 skytter med til DM I skeet I Holstebro, og de klarede sig rimelig godt, Maria Duun blev danmarksmester I dame rækken, Carsten Laursen vandt bronce I Old boys rækken. Per Olesen kom med i finale I senior rækken, men det var et hårdt feldt, med blandt andet Europamester Jesper Hansen, Junior-verdensmesteren Emil Petersen og sølvvinderen ved junior-europamesterskabet Alexander Karlsen (de tog også de første 3 pladser til DM) Per fik en flot 6 plads, og det er sgu iorden I det feldt. Tillykke til jer alle.

24-Juli-2018

Artikel om Kim Nyby på FJORDAVISEN.NU

Der er en rigtig fin artikel om Kim på fjordavisen.nu, og der er stadig plads til sponsorer på hans skydevest. Så er der nogen der har lysten til at støtte ham i hans projekt. Så er han næsten altid at finde på skydebanen.

24-Juli-2018

Nyby til Perazzi skydning i Italien

Så har Kim Nyby igen været til Perazzi skydning i Italien (200 duers OL-TRAP), og som vanligt tog han en medalje med hjem. Efter en lidt hård start fik han sneget sig med i finalen som nummer 5, men det er ikke overstået før sidste due er skudt og han fik en flot broncemedalje. Vi synes du er pi..e sej Kim, og stort tillykke med medaljen. Havndal Elite!!!!

12-Juni-2018

Buk skudt på skydebane

Ove Marcussen skød en fin lille seksender d.11/6-18 kl. 5.20 i lysningen bag bane 3, det er Oves første buk, han har haft jagttegn siden han var 16år, men fik først riffeltegn i efteråret 2017 i en alder af 60år. Vi ønsker dig stort tillykke med bukken.

27-Maj-2018

JM i Skeet afholdt i Århus

Der har idag været afholdt jysk mesterskab i skeet i Århus, Havndal Elite slog til og vandt 3 ud af 5 rækker, Maria Duun jysk mester i Dame, Simon Larsen jysk mester i Senior rækken, Carsten Laursen jysk mester i Oldboys. Det er super flot, hård træning betaler sig. Tillykke med de flotte resultater

14-Maj-2018

Havndal GP 2018

Så fik vi afholdt Havndal GP, det var en rigtig god weekend, vejret viste sig fra sin bedste side, og der blev skudt flotte resultater, der var 3 fra Havndal der kom i finaler, Mathias blev 1 og Maria 2 i b-finalen og Brian blev 6 i A-finalen, stort til lykke til jer alle

30-April-2018

Browning demodag d, 30 Maj

Hej alle
Onsdag d. 30. maj 2018 kl. 15:00 til 21:00 afholder MB Jagt og den danske konsulent fra Browning en demodag på Havndal skydebane, Brunengevej 4, 8970 Havndal. Der vil på dagen være et stort udvalg af Browning våben, som du frit kan afprøve på skydebanen. Der er ingen tilmelding, så tag jagtkammeraten under armen og mød op!

30-Januar-2018

Banevagter søges

Hej alle

Jeg har fået 2 ledige pladser i vores skydeudvalg, da 2 af vores dygtige folk har fået nyt job, og derfor har svært ved at få tiden til at slå til.

Så kunne det være noget for dig? Så giv mig et kald på 51849666. Der er 3 mand på hvert vagthold, og man har vagt hver 3 uge, vi har åbent fra januar til og med september. Der er betaling i form af lerduer.

Mvh Visti

08-Januar-2018

Dødsfald

Det er med stor sorg at vi har modtaget beskeden om, at vores æresmedlem Leo Kurt Christensen er sovet stille ind søndag den 7/1, efter lang tids sygdom. Leo var næsten synonym med Havndal skydebane, han har de sidste mange år været formand for flugtskydningsbanen, og han har gjort et kæmpe stykke arbejde, for at gøre det til en af landets bedste skydebaner.

Vi vil komme til at savne ham, hans gode humør og store engagement.

Ære være hans minde.

Leo bliver begravet fra Mariager kirke fredag d. 12/1 kl. 10.30.

30-December-2017

Juleskydning d 28.12.2017

Så fik vi afholdt årets juleskydning. Det blev en kanon flot dag med høj sol, der var 51 skytter mødt op fra hele Jylland, og en enkelt fra England og en enkelt fra Grønland. Der blev grinet og hygget hele dagen, og der blev næsten spist 23kg stegtflæsk :o)
Dagens vindere blev:

1.Pladsen: Hold 3.
Simon Larsen, Havndal.
Henrik Povlsen, Purhus.
Mikkel Skipper, Kronjylland.

2.Pladsen: Hold 6.
Michael Schow, ÅFK.
Søren Tange, SSV.
Michael Hansen, ÅFK.

3.Pladsen: Hold 2.
Jan Eriksen, Havndal.
Jan Nørby, Thorning.
Michael Hansen, VSK.

Dagens bedste skytte: Mads Bilstrup, ÅFK.

Dagens ikke så heldige: Kristian Sejersen, Mariager.

Der skal lyde en stor tak til alle hjælperne, uden dem kunne arrangementet ikke lade sig gøre.

Vi gør det igen i Julen 2018

20-December-2017

Indkaldelse til Ordinær generalforsamling 2017

Indkaldelse til ordinær Generalforsamling v. Havndal Udbyneder Strandjagtsforening.

Tirsdag d. 16.01.2018 kl. 19.00

Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling for indeværende år 2017. Generalforsamlingen finder sted på Havndal Skydebane, Brunengevej 4, 8970 Havndal:

Der vil inden Generalforsamlingen blive serveret Stegt flæsk, m. persillesovs. Såfremt der ønskes deltagelse i spisning, skal dette ske ved tilmeldelse til Visti Thomsen (51849666), med svar senest d. 09.01.2018. Spisning starter én time forinden Generalforsamlingen, derfor spisning kl. 18.00. Foreningen vil være vært med en øl og en dram til maden.

Program for Generalforsamlingen:

1.Valg af dirigent.

2.Aflæggelse af beretning om foreningens virke siden sidste ordinære generalforsamling

3.Skydebaneberetning.

4.Fremlæggelse af reviderede regnskab, året 2017, til godkendelse.

5.Indkomne forslag.

6.Fastlæggelse af kontingent året 2018.

7.Valg af bestyrelsesmedlemmer, på valg er: Kim Nyby (Kasserer), samt Leo Christensen.

8.Suppleanter, samt revisorer. Der skal på Generalforsamlingen vælges én suppleant, da Søren Hansen har indtrådt, som medlem i bestyrelsen.

9.Bukkejagt v. Peter Olsen.

10.Evt.

Forslag, der ønskes optaget på dagsordenen, skal være foreningen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Forslag fremsendes til Visti Thomsen. E-mail:

havndaljagtforening@gmail.com

30-September-2017

Klubmesterskab 2017 afholdt d. 30/9

Vi havde en dejlig fugtig dag, men selvskabet var godt og det var maden også.

De forskellige rækker vundet af:

Skeet A: Carsten Laursen
Skeet B: Visti Thomsen
Sporting: Per Olesen
Nordisk Trap: Jan Juulsgaard
OL trap: Torben Andersen
Combi: Per Olesen

20-September-2017

Klubmesterskab / Sæson afslutning 2017

Så er vi igen på den tid af året, hvor vi skal lukke ned for vinteren.

Vi afholder derfor, som vi plejer, Klubmesterskab og Sæson afslutning Lørdag d. 30 september 2017 fra kl. 9.00 til 16.00.

Sporting, 42 duer

Som noget nyt skyder vi OL trap i stedet for Nordisk trap:
OL Trap, 50 duer

Combi, OL- trap 25 duer, Skeet 25 duer, Sporting 42 duer. Det er første runde fra de 3 forskellige discipliner der tæller i denne.

Banen er selvfølgelig også åben for almenlig træning.

Som de tidligere år, laver kokken dejlig stor buffet, og der er fri øl, sodavand og kaffe hele dagen, for den nette sum af 125 dkr.

Menuen vil bestå af:

2slags sild, fiskefilet, Æg og rejer, Sylte med tilbehør, Tarteletter, Lun leverpostej, frikadeller med surt, svinemørbrad med bløde løg, rullepølse og ost, og til sidst en kage.

For at kokken har en fornemmelse af, hvor meget mad han skal lave, er det nødvendigt med tilmelding til maden senest Mandag d. 25/9. Det kan ske i klubhuset lørdag d. 23/9 på sedlen på opslagstavlen, eller i opslaget på facebook, eller med en mail til havndaljagtforening@gmail.com

11-September-2017

Efterårs jagter 2017

Så er efterårs jagterne lagt på hjemmesiden. Se fanen Efterårs jagter

20-August-2017

Oldboys skydning i Havndal

Lørdag d. 19/8-17 var der oldboys turnering i Havndal. Der var 19 skytter med, de 2 var dog "junior" skytter under 50år. Carsten Laursen var igen på toppen og vandt med 96 træffere ud af 100 mulige. Hans Jørgen Jepsen vandt b-rækken med 82 ud af 100 mulige. Stort tillykke til begge. Havndal Elite har gjort det godt igen. Tryk på overskriften og se resultater og billeder fra dagen

06-August-2017

DM DFF I Havndal 2017

Vi afholdt i weekenden den 5 & 6 august DM under DFF, vejret var, som resten af sommeren har været, en smule regn og blæst om lørdagen og søndag var overskyet og en del mere blæsende. Der var 26 skytter tilmeldt og folk virkede glade selv om vejret var som det var. Carsten Laursen blev weekendens store vinder, med ikke mindre en 3 guldmedaljer. Noget han virkelig har fortjent, efter en sæson med knap så gode resultater, og mange drillerier fra hans holdkammerater. Han blev danmarksmester, vandt guld i Oldboys klassen, og guld i hold sammen med Morten Olesen og Simon Larsen.
Vi havde flere skytter fra Havndal på podiet, Morten Olesen guld i seniorrækken, Rex Rafn og Brian Olesen tog sølv og bronce i Oldboys, og Nanna Nielsen og Maria Duun guld og sølv i damerækken. Stort tillykke til jer alle, og tak for en hyggelig weekend. Resultater og billeder kan ses ved at trykke på overskriften, eller under fanen Fotoalbums.

16-Juli-2017

Kim Nyby til Gran Mondiale Perazzi skydning i Italien

Nu har Nyby gjort det igen. Han blev inviteret til en 200 duer's Perazzi skydning i OL-trap i Italien. Og han slog overlegent alle i hans gruppe, der var 24 duer ned til nr. 2. Det er sgu lækkert at tage til en Perrazi skydning med en Beretta, og vinde stort. Som han selv så kækt sagde: Så kan de sgu lære det!!! Stort tillykke med sejren Kim.

11-Juli-2017

Deltagelse ved Århus Grandprix 2017 Skeet

Vi havde 6 skytter med til Århus Grandprix i skeet, vejret var meget skiftende, lige fra kraftig regn til dejlig solskin. Det lykkedes 4 ud af 6 at skyde sig i finaler, Simon Larsen i E-rækken, Carsten Laursen og Morten Olesen i A-rækken og Visti Thomsen I B-rækken. Resultaterne blev følgende:

Simon Larsen: 22+23+23+22+25=115, skød finale i E-rækken og blev nr.6
Nanna Nielsen: 21+23+22+22+21=109, og kom i E-rækken
Per Olesen: 20+21+24+22+20=107, og kom i E-rækken
Carsten Laursen: 21+22+21+23+22=109, skød finale i A-rækken og blev nr.2
Morten Olesen: 22+25+22+18+24=111, skød finale i A-rækken og blev nr.6
Visti Thomsen: 21+21+20+20+24=106, skød finale i B-rækken og blev nr.5

Vi takker ÅFK for en hyggelig weekend, vi kommer stærkt tilbage næste år.

05-Juli-2017

DM SKEET I HAVNDAL

Så er indbydelsen klar, vi afholder DM i skeet under danskflugtskydningsforbund, den første weekend i august. Det er både individuelt og hold slået sammen. Så kom ud af busken og få jer tilmeldt. Det bliver med garanti en hyggelig weekend.

04-Juni-2017

Buk skudt på skydebanen

Finn Sørensen var heldig på Skydebanen kl 6.25 her til morgen, den er skudt ved det høje fasantårn, stort tillykke med bukken. Det kan godt betale sig at komme til generalforsamlingen, og være med til lodtrækning om en uges bukkejagt for 350kr, plus 400kr hvis man skyder en buk.

23-Maj-2017

Havndal grandprix 2017

I weekenden afholdt vi Havndal grandprix, der var 36 tilmeldte. Fredag var der træning, vejret var skønt og mange dukkede op, og der blev trænet igennnem. Lørdag var noget koldere og det blæste en del, men duerne var ikke meget påvirket af det. Søndag blev vejret bedre og bedre, og der blev skudt flotte resultater. Da vi skiftede til pulverduer, begyndte den ene maskine at drille. Vi blev derfor nød til at afholde alle finaler på bane 2, men det gik alligevel godt. Vi takker for denne gang, og håber i kommer igen næste år.
Mvh bestyrelsen
Se billeder fra dagen og resultater ved at klikke på overskriften "Havndal grandprix 2017"

30-April-2017

Simon Larsen vinder Horsens Grand prix

Der har i weekenden været Grand prix i Horsens, vi fik 2 med i finalen i a-rækken. Simon Larsen løb med 1st pladsen og Carsten Laursen tog 5th pladsen. Et stort tillykke til begge. Hård træning bærer frugt!

19-April-2017

Browning demodag

Onsdag den 14 juni kommer MB JAGT forbi med en ordentlig flok Browning våben, som selvfølgelig kan prøveskydes. så kig forbi! De er der fra kl 15.00 til 21.00

12-April-2017

Start af Onsdags træning

Så er vinteren forbi, og vi starter i dag d. 12 april med at holde åbent om Onsdagen, i stedet for om Lørdagen, vi har åbent i April fra kl 13.oo til solnedgang, Maj-Juni-Juli og August fra kl 13.00 til 21.00.
Der er aftensmad fra kl 17.30.

Vel mødt

05-Februar-2017

Havndal i front ved NT TRAP i Langå

Der har i dag d. 5/2-17 været kvalifikationsskydning i NT TRAP i Langå, der var fire skytter med fra Havndal og de endte alle i top 6, der var ialt 18 skytter. Det er sgu flot skydning drenge. Dette er deres pladseringer:

1. Eli Nielsen 139/150

2. Kasper Nielsen 136/150

4. Kim Bryan Christensen 134/150

6. Jimmy Nielsen 132/150

06-Januar-2017

Indkaldelse til Ordinær generalforsamling

Indkaldelse til ordinær generalforsamling/spisning i Havndal/Udbyneder Strandjagtforening d. 31/1-2017 kl. 18.00 (spisning)

Dagsordnen:

1. Valg af dirigent.

2. Beretning om foreningens virke siden den sidste ordinære generalforsamling.

3. Beretning fra skydeudvalget.

4. Fremlæggelse af revideret regnskab.

5. Indkomne forslag.

6. Fastlæggelse af kontingent for 2017.

7. Konstituering / Valg af formand.

8. Valg af bestyrrelsesmedlemmer, på valg er: John Hundborg, Visti Thomsen og Peter Olsen.

9. Valg af suppleanter:

10. Valg af 2 revisorer samt suppleanter.

11. Bukkejagt ved Peter Olsen.

12. Eventuelt.

Tilmelding på foreningens hjemmeside:

havndaljagtforening@gmail.com eller Visti Thomsen 51849666

Tilmelding til spisning senest den 25/1-2017, grundet indkøb.

Generalforsamlingen starter kl. 19.00

29-December-2016

Juleskydning afholdt med flot tilmelding

Så fik vi afholdt vores årlige juleskydning, og vi satte igen i år rekord med 51 skytter, det var super hyggeligt, og med solskin det meste af dagen. Vi havde lidt opstarts problemer, da der var væltet et træ i stormen, og det var lige foran sneppetårnet. Men det lykkedes at få det hele i gang. Folk virkede glade og det var nok p.g.a den stegte flæsk med persillesovs, som var til UG, og det skal Tommy kok og Søren Hansen have en stor tak for, da det var et kæmpe arbejde. Det er ikke nemt at lave mad til ca. 60 mennesker på det lille areal de havde til rådighed. Men vi gør jo nok det hele igen til næste år.

Og nu til resultaterne:

1 Pladsen:

Jan Eriksen

Jane Heikendor

Kasper Rasmussen

2. Pladsen:

Bo Larsen

Søren Tange

Torben Iversen

3. Pladsen:

Kent Simonsen

Simon Larsen

Mikkel Skipper

Dagens bedste skytte blev Kasper Rasmussen med 82 ud af 92 mulige træffere

Tillykke til alle de heldige ;o)

Mvh Bestyrelsen og Skydeudvalget

04-December-2016

Juleskydning d 28.12.2016

Så er tiden igen kommet til vores årlige juleskydning. Det kommer til at foregå som det plejer, vi trækker lod om hvem der skal på hvilket hold, det gør vi så alle har lige gode chancer for at vinde. Der kommer 3 skytter på hvert hold. Vi skyder en runde af følgende discipliner: Sporting 42 duer, Skeet 25 duer og Ol-trap 25 duer. Når alle hold er igennem alle discipliner, bliver der åbnet for almindelig træning. Der vil være præmier til de 3 bedste hold, de indeholder vin og diverse.

Vi starter kl. 8.30 hvor der vil være lodtrækning og mulighed for at købe et rundstykke, skydningen starter kl 9.00, der vil igen i år være stegt flæsk og persillesovs til middag. Prisen bliver 300 kr og de dækker stegt flæsk og persillesovs, præmier og lerduer til konkurrencen. Derud over kan der købes øl, vand kaffe og rundstykker.

For at vi har en chance for at lave mad nok, vil tilmelding være nødvendigt, dette skal foregå på mail: Havndaljagtforening@gmail.com eller på tlf: 51849666 senest den 21 december. Skriv gerne navn og hvilken klub du kommer fra.

Alle er velkommen, og vi plejer at have en rigtig hyggelig dag med noget godt at spise.

Med venlig hilsen Bestyrelsen og Skydeudvalget

30-November-2016

Nye regler for juniorskytter

Bestyrelsen har besluttet at ændre reglerne for rabat til juniorskytter.

I sæson 2017 bliver reglerne således:

For at en Juniorskytte kan få rabat på lerduer til træning, kræves det at Juniorskytten ved stævner og tuneringer stiller op for Havndal Jagtforening.

Juniorskytter skal medbringe bevis på at de er juniorskytte, hver gang de ønsker at købe lerduer, dette gøres med medlemsbevis fra Danmarks Jægerforbund. Og dette skal fremvises ved betalingen.

Juniorskytten for det beløbe de indbetaler på skyde kortet fordoblet, dvs. halv pris på lerduer.

30-Oktober-2016

Kim Nyby skød sig til guld

Kim har i weekenden skudt sig til en guldmedalje i Italien, han var i front fra starten og det holdt han hele vejen til slut. Super flot skudt Kim, de mange timer på banen og alle stævnerne, har virkelig givet dig en fast hånd. Og den hårde psyke havde du jo i forvejen. Vi ønsker dig alle tillykke med guldet, det er virkelig en flot præstation. Vi håber du laver samme nummer næste år. Vi glæder os til at høre historierne om hvordan det gik.

Mvh hele skydebanen

27-Oktober-2016

Kim Nyby på vej til Italien

Så kom dagen hvor Kim Nyby igen rejser til Italien, for at være med i det største stævne i flugtskydning, for folk med handicap. Kim har glædet sig som et lille barn gør til juleaften, til at komme afsted. Han har fået et nyt trap løb til Beretta 692eren, som virkelig kan få duerne til at støve. Han stiller op i OL-trap, og vandt sidste år bronze og året før sølv i hans række. Så vi håber (forventer ;o)) at han i år kommer hjem med den guldmedalje. Vi krydser ihvertfald alle fingre, og håber på det bedste.

Knæk og bræk Kim, gi den nu fuld gas!

Mvh flugtskydningsudvalget og bestyrrelsen

Billederne i galleriet er fra turen sidste år.

24-September-2016

Efterårs jagter 2016

Efterårsjagter 2016

Vi har igen i år indgået en aftale med Assens Jagtforening, om at holde jagterne sammen, så vi i stedet jagter en hel dag, i modsætning til de to timer jagten tager normalt. På disse fire jagter mødes vi i klubhuset i Havndal kl.9.00 til morgenkaffe, som er inkl. i prisen. Der vil på disse jagter være plads til ca. 10 mand fra hver forening. Dette er tilfældet, da vores jagt kun kan bære ét deltager antal på ca.20 mand. Vi håber meget at alle pladser vil blive brugt, så vi kan se om der er grundlag for et samarbejde i fremtiden.

Der vil på disse jagter være plads til 6 hunde, så det er først til mølle. Deltager gebyr er 150.- kr, som på de normale foreningsjagter. Nedlagt vildt vil tilfalde den forening, hvor det er nedlagt. Vi håber at der vil blive taget godt imod dette tiltag.

Jagter 2016

22 Oktober. kl.9 i Havndal - Jagtledere (Hubert og Knud)

5 November kl.9 i Havndal - Jagtledere (Mathias og Henning)

27 November kl.9 i Havndal - Jagtledere (Frank og Johnny)

18 December kl.9 i Havndal - Jagtledere (Søren og Johnny)

Nedlagt vildt sælges således:

Råvildt kr. 25.00/kg

Hare kr. 40.00/stk

Fasaner kr. 35.00/stk.

Andet vildt tilfalder skytten uden beregning.

Deltager gebyr er 150.- kr. inkl. ben gæt, morgenmad og garanti for en hyggelig dag.

Prøv så vidt det er muligt, at deltage på disse jagter

24-September-2016

Klubmesterskab 2016 afholdt d. 23/9

Så fik vi afholdt Klubmesterskab 2016 og sæsonens sidste dag. Det foregik i korte ærmer og høj solskin, så det kunne ikke være bedre. Der var rigtig mange mennesker på banen, kun en brøkdel var med til at skyde om pokalerne, men alle var vilde med buffeten :o)

Vinderne var:

Skeet A: Carsten Laursen med 96 ud af 100 duer

Skeet B: Per Brink med 44 ud af 50 duer

Sporting: Morten Olesen med 41 ud af 42 duer

Nordisk trap: Jan Eriksen med 46 ud af 50. Han vandt efter omskydning med Hans Pedersen og Carsten Laursen.

Combi: Morten Olesen (Igen for 3år i træk) med 84 ud af 92 duer

Vi takker alle for fremmøde og for en god sæson

07-September-2016

Klubmesterskab / Sæson afslutning 2016

Så er vi igen på den tid af året, hvor vi skal lukke ned for vinteren.

Vi afholder derfor, som vi plejer, Klubmesterskab og Sæson afslutning Lørdag d. 24 september 2016 fra kl. 9.00 til 16.00.

Nordisk Trap, 50 duer

Combi, Nordisk trap 25 duer, Skeet 25 duer, Sporting 42 duer. Det er første runde fra de 3 forskellige discipliner der tæller i denne.

Banen er selvfølgelig også åben for almenlig træning.

Som de tidligere år, laver kokken dejlig stor buffet, og der er fri øl, sodavand og kaffe hele dagen, for den nette sum af 100 dkr.

Med venlig hilsen bestyrelsen og skydeudvalget

Galleriet nedenfor er fra sidste år :o)

06-September-2016

DM i Skeet, afholdt i Havndal d. 3 & 4/9 2016

I weekenden den 3 og 4 September 2016, afholdt vi DM i Skeet. Det var nogle gode dage, dog med lidt vind, men alt i alt forløb det hele som planlagt. Vi Var så heldige at få 2 danmarksmestre i klubben, Nanna Nielsen vandt damerækken og Per Olesen vandt juniorrækken. Vi ønsker dem begge et stort tillykke. Vi håber at tage nogle flere rækker næste år.

Det var et utroligt stærkt felt i senior rækken, Emil Petersen fra Jetsmark, skød sig i finalen med hele 124 træffere ud af 125 mulige, vi ønsker Emil tillykke med det super flotte resultat.

Pladserne i de forskellige rækker endte således:

Dame rækken:

1. Nanna Nielsen, Havndal (Danmarksmester Unions regi)

2. Mia Lund, Jetsmark

3. Lærke Olesen, Jetsmark

Junior rækken:

1. Per Olesen, Havndal (Danmarksmester Unions regi)

Åben rækken:

1. Mikkel Petersen, København (Danmarksmester DIF regi)

2. Johan Birklykke, Jetsmark

3. Jesper Hansen, København

OB rækken:

1.Lars Lund Nielsen, København (Danmarksmester Unions regi)

2. Carsten Laursen, Havndal

3. Torben Hansen, København

Veteran rækken:

1. Per Møller, Horsens (Danmarksmester Unions regi)

2. Paul Steffensen, Horsens

3. Lars Eriksen, Århus

Stort tillykke til alle

06-August-2016

DM i Skeet Dansk Skytte Union

Dansk Skytte Unions Flugtsektion inviterer til

DANSK MESTERSKAB SKEET 2016

Tid:

3 &4. SEPTEMBER 2016

Sted:

HAVNDAL SKYDEBANE

Brunengevej 4

8970 Havndal

Program:

Fredag D. 2 september træning, 12,00 til 18,00

Lørdag D. 3 september skydningen starter kl. 09,00 til 75 duer

Søndag D. 4 september skydningen starter kl. 09,00 til 50 duer + Finale

Jury ser duer kl. 08,30

Der skydes DM finaler i Junior, dame og Åben klasse.

Der uddeles mesterskabsmedaljer i alle klasser uden finale.

Indskud:

Pr. skytte 500,00 kr.

Tilmelding:

Tilmelding senest onsdag 31. august 2016 til:

WWW.LERDUER.NET

Betaling:

Betaling senest på dagen.

Forplejning: Der er super forplejning fra banens køkken.

DSkyU Flugtsektion.

13-August-2016

Demo dag med MB Jagt og Browning

MB Jagt & HG Agencies kommer på Onsdag d 17/8-16 fra kl 15-21, og fremviser lækre haglbøsser fra Browning og Winchester. Mød op og prøv de forskellige geværer, måske er der et der lige passer dig :o)

26-Juli-2016

Old boys Skeet i Havndal

Lørdag d. 23-07-2016 var det Havndals tur til at afholde Old boys Skeet efter 77er regler. Der mødte 23 skytter op, og alle havde en god dag. Der blev skudt 12stk 24ere og 3stk 25ere, hvilket må betegnes som godkendt skytternes alder taget i betragtning :o) Stort tillykke til alle

Vinderene:

A rækken

1. Torben Hansen, KFK 95/100

2. Roeland Schultz, ÅKF 94/100

3. Rex Rafn, ÅKF 95/100

B rækken

1. Sivert Thomsen, Strandager 85/100

2. Jørn Rasmussen, ÅKF 85/100

3. Finn Nielsen, Havndal 83/100

Junior rækken

1. Michael Schow, ÅKF 92/100

2. Per Olesen, Havndal 89/100

3. Nanna Nielsen, Jetsmark 86/100

27-Juni-2016

70 års fødselsdag

Tirsdag d. 28/6-2016 fylder Leo "Sølvræven" Christensen 70 år. Leo har i mange år været en stor del af Havndal Udbyneder strandjagtforening, og han har de sidste mange år siddet på posten som formand for flugtskydningsafdelingen. Han gør hver uge et stort stykke arbejde for at holde skydebanen kørende. Det er blandt andet hans skyld at vi kan åbne kl. 13.00 om onsdagen. Vi vil gerne fra bestyrelsens side, sige et stort tak for din indsats Leo. Og ønske dig et stort tillykke med de 70 år.

HIP HIP HURRA!!!!